zondag 9 april 2017

Weer een Zonnige zondag






Als het voorjaar wordt,wandel ik graag langs een klein, wat achteraf paadje in het Flevopark in Amsterdam.
In het voorjaar staat dit vol met look.
Dit geeft mij altijd het gevoel dat de zomer nu toch echt gaat komen.











Dit plantje vind ik niet alleen prachtig maar het ruikt ook nog zo lekker naar een lichte uiengeur.
Licht en lente achtig.













***




Maar ik ben niet alleen maar aan het wandelen, het geeft wel inspiratie.
Ik heb  mijn weefgetouw weer opgepakt en de nieuwe rietelementen geplaatst.

Opgezet met hele dunne wol, 2 daden tegelijk en weven ook met hele dunne wol, ook 2 draden.

De draad pluist een klein beetje en soms zitten de draden aan elkaar vast.
Het dus niet zo makkelijk, goed opletten en de draden af en toe uit elkaar halen.

Maar het resultaat is hopelijk een zacht en soepel weefsel voor een omslagdoek.

Wordt vervolgd.


*** 




 De deken die ik aan het breien was, is klaar!.

Soms kan ik een tijd liggen als ik het werk heb afgehecht.
Draadjes afhechten vind ik niet het leukste werkje maar nu gelijk gedaan. Compliment voor mijzelf.

Het is een soepele babydeken geworden van 75x100 cm.








***

En nu snel naar buiten, naar de zon.
Heerlijk.
Want morgen schijnt het weer over te zijn.
Jammer.

Zonnige zondag en 
een goede week.

Mieke 

1 opmerking: